x تبلیغات
مجله سبز

کاشت ریش و سبیل چگونه است؟

 فواید و مزایای کاشت ریش و سبیل

برای خلق تیپ های چهره ای متنوع و متفاوت در دوره های مختلف زندگی، داشتن ریش و سبیل پر پشت و خوب میتواند بسیار مفید و قابل توجه باشد.

این مسئله کاملاً به سلیقه ی فرد بستگی دارد.

داشتن موی صورت جزو جدایی ناپذیر زیبایی مردان است و کاشت مو در این ناحیه باعث می شود تا ریش و سبیل یک دست داشته باشد. می توانید طرح مورد نظر خود را برای موهای این ناحیه برگزینید و آن را بر روی صورت خود توسط پزشک تان طراحی کنید؛

اما مزایای کاشت ریش و سبیل فقط به جنبه های ظاهری و زیبایی آن مربوط نمی شود و از نظر سلامت نیز می تواند بر روی صورت تأثیر بگذارد .

وجود ریش و سبیل در ناحیه ی صورت از بیماری های پوستی مانند سرطان پوست و ایجاد آلرژی جلوگیری می کند. در افرادی که دارای زخم و اسکار بر روی صورت هستند یا دارای شکاف لب می باشند، می توان با این روش پوششی مناسب بر روی این نواحی ایجاد کرد و از کاشت ریش و سبیل چند هدف را دنبال کرد و صورت را بهبود بخشید .

عوارض کاشت ریش و سبیل با توجه به پیشرفت روش های مختلف کاشت ریش و سبیل و استفاده از ابزار جدید، عوارض خاصی که در روش های قدیمی تر بود وجود ندارد. در روش های قدیمی غیر طبیعی بودن و تراکم پایین مو، خواب نامناسب موهای صورت و عوارض بی هوشی را متقاضیان این عمل شاهد بودند؛

اما امروزه عمل جراحی بدون بی هوشی و به کمک بی حسی موضعی انجام می گیرد. به کمک ابزارهای جدید، خونریزی نیز وجود ندارد و زاویه ی رویش و خط ریش بسیار طبیعی و زیبایی ایجاد می شود که در اکثر اوقات از ریش طبیعی نیز زیباتر و پرپشت تر است .

عوارض محدود مشکلات دوره نقاهت مانند درد در ناحیه بانک مو و کاشت ریش و سیبیل، تورم صورت، بد خوابی در روزهای اول را می توان جزو عوارض متداول و بی خطر این عمل دانست که بعد از چند روز درمان می شود.

سؤالات متداول کاشت ریش و سبیل 

- آیا کاشت ریش و سبیل را می توان یک روش دائمی دانست ؟

بله با توجه به این که موهای کاشته شده از نواحی مانند پشت سر و پشت گوش برداشته می شود که حتی در ریزش موی ارثی نیز کمتر دچار آسیب می شوند، موهای مقاومی هستند و باعث ایجاد موهای دائمی بر روی صورت می شوند .

- دوره نقاحت و استراحت بعد از عمل چند روز است ؟ با توجه به این که روش های جدید اکثراً بدون بی هوشی انجام می شود و زخم خاصی ندارد، می توانید روز بعد از عمل زندگی عادی خود را از سر بگیرید . اما به دلیل وجود التهاب تا چند روز ممکن است خودتان دوست داشته باشید چند روزی را در خانه بمانید . 

– مدت زمان عمل کاشت ریش و سبیل چقدر طول می کشد؟

بر اساس این که چه سطحی از صورت در زیر عمل کاشت مو می رود، زمان می تواند متفاوت باشد. زمان کاشت بین 2 تا 10 ساعت ممکن است تغییر کند . 

– رشد موهای کاشته شده در صورت به چه صورت است ؟ موهایی که برای پیوند ریش و سبیل استفاده می شود معمولاً از ناحیه ی پشت سر گرفته می شود. رشد این موها نیز مانند موهای سر است .

در ماه های اول به علت ریزش موی کاشته شده ممکن است کمی رشد دچار اختلال شود ولی از ماه سوم تا چهارم به بعد یک ریش طبیعی با رشدی استاندارد خواهید داشت و می توانید بگذارید بلند شود .

مدلهای روفرشی کشدار

 خانم های خانه دار معمولا به نظافت منزل خیلی اهمیت می دهند.

از جمله ی مواردی که برای آنها بسیار حائز اهمیت است، تمیز بودن فرش خانه می باشد. حال تجسم کنید فرزند کوچک در خانه دارید، در این شرایط هیچ چیزی مثل کثیف کردن فرش توسط او، شما را آزار نمی دهد.

اما اگر یک روفرشی کشدار مناسب و باکیفیت داشته باشید، دیگر نگران این موضوع نخواهید بود و خیالتان راحت است که اگر کثیف شود، روفرشی به راحتی شسته خواهد شد.

به عبارت دیگر، می توان گفت، روفرشی یکی از وسایلی است که خانم ها نباید از خرید آن غافل شوند. در حال حاضر تنوع روفرشی ها بسیار بالا رفته و تولیدکنندگان در طرح های مختلف و زیبا، اقدام به تولید آنها کرده اند. پس اگر قصد خرید روفرشی را دارید، با لیست بیست همراه باشید تا نکاتی را که حین خرید این وسیله باید بدانید را به شما معرفی کنیم.

انواع روفرشی:

روفرشی کشدار ابریشم: از ویژگی های این مدل می توان نازک بودن، قابلیت شست و شوی راحت، کم وزن بودن و… را نام برد. تنها عیب آن ها این است که از روی فرش لیز می خورند و خیلی سریع ظاهرشان به هم می ریزد.

روفرشی کشدار مخمل ابریشم: ویژگی های آن عبارتند از: نرم بودن به دلیل وجود مخمل در آن، وزن بالایی دارند و روی فرش لیز نمی خورند، داشتن طرح های زیبا و جذاب.

روفرشی کشدار مخمل: روفرشی های معمول موجود در بازار همین نوع است که ترکیبی از نخ مخمل و نخ معمولی می باشد. روفرشی دوشانل: جنس آن همانند روفرشی مخمل است، منتهی نخ های به کار رفته در آن هر دو مخمل می باشد و ترکیبی از مخمل و نخ معمولی نیست.

همین ویژگی آنها را سنگین تر کرده است‌. روفرشی زرکدار: این مدل هم همان روفرشی مخمل است، اما یکی از نخ های به کار رفته در آن نخ زرک می باشد.

روفر شی کشدار ترک: جنس آن از مخمل ترک می باشد. از روی فرش لیز نمی خورد، تنها عیبی که دارد نازک بودن آن وقیمت بالایی است که دارد.

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید روفرشی لازم است بدانید: توجه به بودجه: به این معنا که چه مقدار برای خرید این وسیله می خواهید خرج کنید. معمولا قیمت روفرشی ها از ارزان شروع می شود تا گران، و شما عزیزان می توانید متناسب با بودجه و سلیقه خود مدل مدنظرتان را خریداری کنید.

البته فراموش نکنید، قیمت روفرشی نسبت به قیمت فرش بسیار پایین تر خواهد بود. توجه به سایز فرش: قبل از خرید روفرشی باید اندازه فرشی که قرار است روفرشی را بر روی آن بیندازید، مدنظر قرار دهید. سایز فرش ها چند نمونه است: ۳ متری، ۶ متری، ۹ متری، ۱۲ متری.

بر این اساس سایز روفرشی ها هم به ترتیب به همین شکل خواهد بود. جنس روفرشی: نخ به کار رفته در روفرشی ها از جنس پلی استر می باشد.

پلی استرها از کیفیت خیلی عالی برخوردار هستند و اصلا تغییر رنگ نمی دهند.

شست و شوی روفرشی کشدار: اگر قصد شست و شوی روفرشی کشدار را دارید، حتما آن را با شامپو فرش بشویید، سعی کنید دمای آب هم ۴۰ درجه باشد. هنگام شست و شو هم از وسایل زبر و تیز استفاده نکنید. توجه به نقش و طرح روفرشی: هنگام خرید روفرشی، سعی کنید طرح و نقش زیبایی را انتخاب نمایید.

امروزه روفرشی هایی با طرح گلیم وارد بازار شده است و زیبایی خانه شما را دوچندان خواهد کرد. خرید روفرشی با کیفیت: اگر طرفدار خرید کالای ایرانی هستید، روفرشی یزد به لحاظ کیفیت، نوع جنس و زیبایی انتخاب بسیار خوبی است. اگر هم به خرید کالای خارجی تمایل دارید، روفرشی های ترک دارای کیفیت بسیار خوبی می باشند.

توجه به سالم بودن روفرشی: هنگام خرید روفرشی از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید تا مبادا این وسیله دچار پارگی یا پوسیدگی شده باشد. تا اینجا با چند نکته درباره انتخاب و خرید روفرشی مناسب آشنا شدیم. در ادامه لیستی از ۲۵ روفرشی ارزان، باکیفیت و محبوب در بازار ایران را برای شما آماده کرده‌ایم.

 

نکات مهم برای تهیه کتری قوری

کتری و قوری مناسب نیز جهت تهیه ی چای یکی از مهم ترین قسمت های زندگی ما است.

بنابراین در خرید کتری و قوری علاوه بر مارک آن باید به برخی نکات توجه شود.

 مقصود از کتری و قوری چیست؟

کتری وسیله ای است که ابتدا باید آن را پر از آب نموده و بر روی شعله ی اجاق گاز قرار دهیم.

پس از جوش آمدن آب داخل کتری اقدام به دم کردن چای مینماییم.

پس از قرار دادن قوری بر روی کتری انتظار دم شدن چای یا دم نوش کشیده میشود. کتری و قوری، که کتری با استفاده از برق در تهیه ی چای به ما کمک میکنند:

نوعی از کتری و قوری امروزه به چشم میخورد، که کتری با استفاده از برق در تهیه چای به ما کمک میکند.

این نوع از کتری قوری در اکثر خانه ها نیز یافت میگردد.

ین نوع کتری و قوری به یک دلیل طرفداران بسیاری دارد، آن نیز به دلیل تهیه ی زود هنگام چای است.

البته بسیاری از خانم های خانه دار بر این باورند که در این نوع تهیه ی چای خواص و فواید موجود در چای از بین میرود.

 کتری و قوری گلدار و رنگی: یکی از انواع کتری و قوری ها، کتری و قوری گلدار و رنگی است که میتواند در روحیه افراد خانه تأثیر شگرفی داشته باشد.

این نوع از کتری ها و قوری ها به دلیل آن که میتواند با سایر لوازم آشپزخانه به لحاظ رنگ و طرح هم خوانی داشته باشد بسیار پر طرف دار است.

خانم های خانه دار و نو عروس میتوانند با تهیه ی این نوع از کتری و قوری در زیبایی خانه خود مؤثر باشند.

نکات مهم به هنگام تهیه کتری قوری

یکی از نکات مهم به هنگام خرید کتری و قوری قابلیت آن است، که تعداد اعضای خانوار در آن مؤثر میباشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

موارد استفاده از پمپ دنده ای

 موارد استفاده از پمپ دنده ای عبارت است از:

پمپ دنده ایی خارجی

قادر است انواع روغن های خوراکی و صنعتی و روانکاوها را پمپاژ کنند.

برای فشار آوردن در سیستم های هیدرولیک پمپ دنده ای خارجی کاربرد دارد.

مواد غذایی مانند شکلات و کرم را پمپاژ می کند .

پمپ دنده ای از اجزا مختلفی تشکیل شده است مانند:

بدنه ، سیستم آب بند، پوش و شفت که هر کدام از این اجزاء دارای جنس های مختلفی هستند. از جمله معایبی که برای پمپ دنده ای وجود دارد می توان به آسیب دیدن به دستگاه به وسیله ی ذرات خارجی و معلق در هوا اشاره کرد. پمپ دنده ای داخلی دارای جا به جایی مثبت خود مکش است که برای پر کردن و خالی کردن به کار می رود.

پمپاژ کردن سیالات با ویسکوزیته های بالا و پایین از کارکرد های این دستگاه به شمار می رود. از مزیت هایی که برای پمپ دنده ای وجود دارد می توان به جریان آرام، یکنواخت و پالس اشاره کرد.

درمدت زمان کوتاه پمپ دنده ای می تواند به صورت خشک کار کند. مکش پمپ دنده ایی داخلی بسیار عالی است و از مکش بالایی بر خوردار است.

تعمیر و نگهداری پمپ دنده ای داخلی مانند خارجی آسان است. کاربرد پمپ دنده ای داخلی طیف وسیعی را شامل می شود که عبارت است از :

پمپاژ کردن انواع حلال ها و الکل ها سیالات با ویسکوزیته ها بالا توسط پمپ دنده ایی داخلی قابل پمپاژ شدن است دنده ایی خارجی و داخلی دو دسته ی از پمپ دنده ایی هستند که ما در این نوشته قصد داریم در مورد پمپ دنده ای اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم

با ما در ادامه ی این نوشته همراه باشید. پمپ دنده ایی خارجی از ساده ترین پمپ هایی است که وجود دارد و به دلیل قرار گرفتن چرخ دنده ها بر روی آن به این نام معروف است .

این نوع از پمپ دنده ایی به دلیل مزیت های خوبی که دارد در بسیاری از کارخانه ها و صنایع کاربرد بالایی دارد که می توان به این موارد اشاره کرد:

کار کرد و کارایی بالا و عالی قیمت پایین ماندگاری و عمر بالا و بی سر و صدا بودن پمپ های دنده ی ممکن است

در اثر کارکرد دچار آسیب و مشکل شوند اما تعمیر قطعات پمپ دنده ایی آسان است و سریع مشکل را می توان بر طرف کرد.

از برخی از پمپ های دنده ای می توان به عنوان دوزینگ استفاده کرد که علت صلی آن عملکرد و دقت خوبی است که برای این قطعه وجود دارد.

انواع اتصالات را می توان در ورودی و خروچی پمپ دنده ای بنا بر نیاز و اولولیت نصب کرد.

 

کاربرد جک هیدرولیک در صنایع

 جک هیدرولیک وسیله‌ای است که در آن نیرویی بر روغن موجود در یک استوانه کوچک وارد می‌شود. این نیرو سبب می‌شود که روغن غیر قابل تراکم به استوانه بزرگ منتقل شود.

روغن به پیستون استوانه بزرگ فشار می‌آورد و باعث بلند شدن بار روی استوانه (مثلا ماشین) می‌شود. مکانیزم کار ماشینهای جرثقیل ، و غیره نیز چنین می‌باشد که در عین سادگی ، کار مفید زیادی با بازده بالا انجام می‌دهد.

در ساختمان جک هیدرولیک از این واقعیت استفاده می‌شود که روغن تقریبا تراکم ناپذیر است و نیروی وارد بر خود را منتقل می‌کند.

فشار وارد بر پیستون کوچک عینا به پیستون بزرگ منتقل می‌شود و آنرا به طرف بالا می‌راند. کاربردهای جک هیدرولیک در بلند کردن ماشین‌آلات سنگین ، ماشینهای کمپرسور ، جرثقیلها ، پالایشگاهها ، حفاریهای زیر زمینی ، برج سازی و معماری ، کلیه وسایل نقلیه و غیره از خود این وسیله بسیار ساده و مفید یا مکانیزم کارش استفاده می‌شود.

جک هیدرولیکی یکی از ابزار پرکاربرد در صنایع مختلف به­ویژه صنایع مرتبط با ماشین‌آلات سنگین محسوب می­‌شود. در تعریفی ساده این جک سبب می‌شود که اجسام و بارهای مختلف بتوانند از روی زمین بلند شوند.

جک هیدرولیک استوانه کوچکی دارد که روغن موجود در آن تحت فشار نیرویی قرار گرفته و به دلیل تراکم‌ناپذیری روغن، این نیرو به استوانه بزرگ‌تر جک منتقل شده و سپس نیروی وارد شده با کمک پیستون استوانه بزرگ سبب بلند شدن بار می­شود.

ساختار جک هیدرولیک بسیار ساده است و به دلیل حجم کوچک و قدرت زیادی که ایجاد می­کند و همچنین سرعت قابل کنترلی که دارد بسیار پر کاربرد و موثر است.

جک های هیدرولیکی را به عنوان جک‌های روغنی نیز می­شناسند و دلیل آن هم می‌تواند روغن موجود در استوانه آن‌ها باشد که به عبارتی محرک جک‌ها محسوب می‌شود.

جک‌های روغنی در تناژ دو تن تا 100 تن ساخته می­شوند و در همه کارگاه­های صنعتی کاربرد دارند. در هنگام کار کردن با جک هیدرولیکی گاها ممکن است با عناوینی از قبیل جک بطری یا جک استوانه‌ای و… نیز رو‌به‌رو شوید که در واقع اسم‌های متفاوتی است که جک هیدرولیک را با آن می‌شناسند.

از عناوین دیگری که جک‌های هیدرولیکی را با آن می‌شناسند می‌توان به جک‌های روغنی بادی اشاره کرد. این جک‌ها با توجه به نامی که دارند عموما در خصوص وسایل‌نقلیه‌ای بکار می­روند که مجهز به یک مخزن کمپرسور هوا بوده و ساختار آن‌ها بر پایه هوا و هیدرولیک است.

جک‌های روغنی بادی نسب به جک‌های روغنی ساده قیمت بالاتری داشته و همچنین قدرت تولیدی آن‌ها نیز به مراتب بیشتر است. همانطور که می‌دانید برای حمل، جابه‌جایی و بلند کردن ماشین آلات سنگین مثل ماشین­های کشاورزی نیرویی فراتر از نیروی انسانی لازم است.

مدت زمان زیادی است که بشر متوجه شده می‌تواند برای سهولت در این امر از توان و قدرت هیدرولیک استفاده کنند. عموما در همه آپاراتی­ها و مکانیکی­ها برای حرکت دادن خودرو از روی چاله و یا جابه‌جایی تایرها از جک هیدرولیکی استفاده می­کنند. جک هیدرولیک در بیشتر صنایع کاربرد ویژه­ای دارد.

این تجهیزات علاوه‌بر اینکه در ماشین آلات معدنی و راه‌سازی، انواع بالابر و آسانسورها، کمپرسی­ها، لیفتراک استفاده می­شود در بخش­های مهمی مثل پالایشگاه­ها، حفاری­ها، برج سازی و … نیز مورد استفاده کاربردی قرار می‌گیرد. از دلایل اهمیت استفاده از جک هیدرولیک می‌توان به شکل و ساختار تقریبا ساده به همراه قدرت بسیار زیاد آن اشاره کرد

. به همین دلیل است که این وسیله در صنایع مختلف از اهمیت ویژه­ای برخوردار است. با توجه بازه گسترده استفاده از جک هیدرولیک در صنایع مختلف این قطعه در انواع و قطر­ و اندازه متفاوتی تولید می‌شود.

 

 

ویرایش مقاله و انواع آن

 آشنایی با تعریف ویرایش برای افرادی که به هر نحوی با محتوای متنی سروکار دارند، امری ضروری است. دانستن اینکه تعریف ویرایش چیست، کمک می‌کند روند نوشتن و رسیدن به نتیجه نهایی به صورت اصولی طی شود.

ویرایش مقاله عبارت است از:

«بررسی کردن یک متن یا سند کتبی با دقت بالا؛ به منظور اضافه کردن، حذف و ایجاد تغییرات در آن» همچنین هدف کلی از انجام

ویرایش رسیدن به یک کیفیت استاندارد در متن مورد نظر است.

متن‌هایی که امروزه در کتاب‌ها، سایت‌ها، مجلات و سایر رسانه‌ها استفاده می‌شود، باید هیچ‌گونه اشتباه دستوری، زبانی، فنی و نگارشی نداشته باشند.

لازم به ذکر است تنها افرادی می‌توانند در زمینه ویراستاری فعالیت مناسبی داشته باشند که با مطالعه و نوشتن فراوان تسلط زیادی بر روی دستور زبان پیدا کرده‌اند.

همچنین می‌توان گفت متن قبل از ویرایش مقاله  مانند یک ماکت پیش ساخته است که با انجام ویراستاری آن را کامل می‌‌کنیم. برای درک بهتر این که تعریف ویرایش چیست، در ادامه با هم انواع ویرایش و سایر مفاهیم مربوط به این موضوع را بررسی می‌کنیم.

ویرایش مکانیکی و اساسی

تسلط بر روی متن و موضوع آن به ویراستار کمک می‌کند تا در زمان تصحیح خطاها، روند تصمیم گیری درست و پر سرعتی داشته باشد.

همچنین هیچگاه نباید این موضوع را فراموش کرد که هر کلمه در نوشته کارکرد مشخصی دارد.

پس باید به تمامی قسمت‌های متن توجه کرد و مطمئن شد که محتوای خوبی در اختیار مخاطب قرار خواهد گرفت. اما نوع تغییراتی که در زمان ویرایش می‌توان انجام داد، بستگی به درخواست مشتری یا کارفرما دارد.

معمولاً دو نوع ویرایش در چنین حالتی مطرح می‌شود که عبارتند از «ویرایش مکانیکی و ویرایش اساسی»

ویرایش مکانیکی

ویراستار در زمان انجام این نوع ویرایش، صرفا وظیفه دارد که متن را به گونه‌ای اصلاح کند که مطالعه آن برای مخاطب راحت‌تر شود. ویراستار در زمان انجام این کار حق تغییر سبک نوشته یا جزئیات آن را ندارد. ممکن است در مواردی ویرایش مکانیکی را با نام‌های ویرایش صوری یا ظاهری نیز بشناسند.

ویرایش اساسی

ویرایش اساسی یک متن می‌تواند شامل فعالیت‌هایی مانند: «ایجاد هماهنگی بین بخش‌های مختلف متن، حذف توضیحات اضافه، تغییر پاراگراف بندی، اضافه کردن توضیحات جانبی مانند پاورقی و… باشد. هزینه انجام این ویرایش‌ها با توجه به زمانی که برای این کار اختصاص داده می‌شود، می‌تواند متفاوت باشد. نباید این نکته را فراموش کنید که گاهی ویرایش برخی از متون ممکن است به اندازه روند نوشتن آنها طول بکشد. در ضمن ویرایش متن‌های عمومی و تخصصی تفاوت بسیاری دارند. در زمان ویرایش متون تخصصی باید با انجام کارهایی مانند استناد به منبع نوشته، اصلاحات لازم را انجام داد. همین باعث افزایش هزینه‌های مربوط به ویرایش تخصصی نسبت به عمومی می‌شود.

 

 

چسب سرامیک ساختمان

 انواع چسب سرامیک و کاشی 

سرامیک و کاشی در بازار وجود دارد.

چسب‌ سرامیک ، از انواع ملات خشک  است که بر پایه سیمان طراحی و تولید می‌شود که با توجه به پلیمرهای زیادی که در ساخت آن به کار رفته، پس از مخلوط شدن با آب و خشک شدن، در برابر آب کاملا نفوذ ناپذیر است .

چسب‌ها برای چسباندن کاشی و سرامیک بر روی دیوارهای بتنی یا گچی استفاده می‌شود این چسب‌ها در برابر مواد نفتی، اسید و آب مقاوم هستند توجه داشته باشید که ابتدا سطح باید شاقول و تراز باشد و دیوار گچی، کاهگلی و خاکی باید قبلا با ملات سیمان اندود شده باشد.

چسب کاشی شامل مواد شیمیایی روان کننده وامولوسیون و رزین افزودنی و...می ‎ ‌باشد که برای بازسازی داخلی ساختمان از جمله کاشی‌کاری سرویس و آشپزخانه و... استفاده می‌شود.

چسب کاشی بر پایه رزین‌های امولوسیونی اکریلیکی و مواد روان کننده و غلظت دهنده معدنی و مواد جهت چسبانیدن کاشی و سرامیک بر روی سطوح مختلف بتنی و گچی و حتی کاشی‌های قدیمی و کلیه سطوح صاف انجام می‌گیرد .

از مهمترین فواید چسب ، سریع بودن و راحتی کار و مقرون به صرفه و نظافت داشتن در نصب کاشی می‌توان نام برد. مقدار مصرف به ازای هر متر مربع بستگی به نوع سطح زیر کار از لحظ صافی و همچنین شیارهای پشت کاشی حدود 4 الی 5 کیلو گرم به ازای هر متر مربع می‌باشد.

چسب کاشی، مخصوص نصب کاشی بر روی کاشی، کاشی روی سطوح سیمانی، کاشی روی سطوح گچی و نصب سنگ نما، ساخته شده بر پایه رزین‌های مصنوعی مناسب، بدون وجود مواد مضر برای پوست دست.

 

 

ویژگی های قالیچه آشپزخانه

 قالیچه آشپز خانه در چیدمان دکوراسیون آشپزخانه خریدن یا نخریدن قالیچه ماشینی سلیقه ای است اما قالیچه برای اشپزخانه اجباری نیست . بخاطر همین فقط برخی افراد تصمیم می گیرند که در اشپزخانه از قالیچه یا گلیم قالیچه استفاده کنند .

انداختن قالیچه در آشپزخانه باعث زیباتر شدن آن مکان می شود لذا حتما در انتخاب رنگ بندی دقت کنید که به دکوراسیون اشپزخانه مرتبط باشد ویژگی های قالیچه آشپزخانه با توجه به آنکه اشپزخانه فضایی است که مدام با غذا سر و کار دارید و احتمال کثیف شدن آن بسیار بالاست ، بهتر است قالیچهی را برگزینید که شستشوی آن آسان باشد و وزن سبکی داشته باشد تا حمل و نقل آن به راحتی صورت گیرد .

علاوه بر این جنس مرغوب و باکیفیتی داشته باشد تا با شستشوی مداوم زیبایی خود را از دست ندهد .

بهتر است قالیچهی که برای اشپزخانه انتخاب می کنید قالیچه ماشینی ارزان قیمت باشد تا اگر بر اثر شستشوی زیاد یا سوختگی از بین رفت ، قالیچهی دیگر تهیه کرد .

از دیگر موارد مهم در انتخاب قالیچه اشپزخانه ، رنگ قالیچه ماشینی است که بهتر است از رنگ های روشن استفاده نگردد تا نیاز به شستشوی آن کمتر شود . برای انتخاب قالیچه حتما به سبک چیدمان منزل و آشپزخانه دقت کنید زیرا هیچ وقت قالیچه های اصیل با اشپزخانه هایی که سبک مدرنیته دارند هم خوانی نداشته و این عدم تناسب باعث می شود فضا زیبا به نظر نرسد .

قالیچه ماشینی ای تهیه کنید که رطوبت کمتری جذب کند زیرا رطوبت باعث پوسیدگی و از بین رفتن قالیچه می شود ابعاد مناسب قالیچه آشپزخانه هنگام خرید قالیچه ماشینی آشپزخانه حتما به ابعاد قالیچه دقت کنید . قالیچهی که برای این مکان انتخاب می شود نباید خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد . اگر اشپزخانه مستطیلی دارید از قالیچه های باریک تهیه کنید . در صورتی که در اشپزخانه تان از میز ناهارخوری استفاده کرده اید بایستی ابعاد قالیچهی که زیر میز ناهار خوری قرار گرفته زیر کل صندلی ها را بپوشاند .

 

 

بهترین سن کاشت و سبیل چه زمانی است؟

 کاشت ریش و سبیل برای مردانی که بواسطه آسیب دیدگی و یا عدم رشد موهای صورت از داشتن ریش و سیبیل با تراکم بالا محروم هستند، انتخابی مناسب است.

البته بعضی از افراد علاقه‌ای به داشتن ریش و سبیل ندارند و معمولا آن را می‌تراشند، اما این امکان برای افرادی که می‌خواهند ریش‌های پری داشته باشند وجود دارد که با استفاده از بانک موی سایر نقاط بدن پیوند موی طبیعی برای ریش انجام داده و ریش و سبیلی پرپشت داشته باشند. پیش از کاشت ریش و سیبیل باید بدانید کاشت ریش و سبیل شباهت بسیار زیادی به کاشت موی سر دارد. با این تفاوت که در این عمل به دقت و مهارت بیشتری نیاز است. یکی از مهمترین نکات برای موفق بودن نتایج کاشت ریش و سیبیل، دقت به جهت رشد موها یا به اصطلاح زاویه خواب موها است.

در صورتی که به این موارد توجه شود، کاشت ریش و سبیل بسیار دقیق‌تر و طبیعی‌تر خواهد بود. پیش از آن که شما را با روش‌های کاشت ریش و سبیل آشنا کنیم، بهتر است چند نکته مهم را درباره این عمل بیان کنیم. پس با ما همراه باشید بهترین سن کاشت ریش و سبیل چه زمانی است؟ بسیاری از آقایان به علت اهمیتی که به موهای صورت و ریش خود می‌دهند، تمایل دارند که از کمترین سنین، حتی سنین نوجوانی، راهی موثر برای پر پشت کردن ریش خود پیدا کنند.

اصولا استفاده از روش‌های کاشت ریش و سیبیل در این سنین کاری منطقی به حساب نمی‌آید و متخصصان استفاده از روش‌های طبیعی مثل ماساژ دادن روغن زیتون یا رژیم غذایی مناسب را توصیه می‌کنند. البته در نظر داشته باشید که کاشت ریش و سبیل در سنین پایین هیچ عوارضی به دنبال نخواهد داشت اما بهتر است بیمار تا پایان زمان رشد طبیعی موها صبر کند.

بنابراین متقاضی کاشت ریش و سیبیل نباید در دوران بلوغ باشد؛ زیرا امکان رشد ریش و سبیل به صورت طبیعی همچنان وجود دارد. معمولا عنوان می‌شود که سن متقاضی کاشت ریش و سبیل باید بیش از 20 سال باشد زیرا در این سن با قطعیت می‌توان گفت که سطح هورمون‌ها به اندازه پایه‌ای رسیده و رشد طبیعی ریش‌ها به پایان رسیده است

 

 

پرده اتاق خواب باید چه ویزگی داشته باشد؟

 انتخاب جنس یک پرده تاثیر مستقیمی با سبک دکوراسیون شما و میزان محرمیت فضای شما دارد.

به طور مثال اگر پنجره ی اتاق خواب شما به نحوه ی است که از بیرون خانه دید به داخل وجود دارد پس پرده ی حریر برای فضای شما چندان مناسب نمی باشد و در صورت انتخاب بهتر است از نوع ترکیبی آن با سایر پارچه ها استفاده نمایید تا بتوانید میزان دید را به راحتی کنترل نمایید.

برای تهیه طرح های مناسب پرده اتاق خواب فانتزی  توجه به طرح و جنس پارچه بیشترین اهمیت را دارد. پرده های فانتزی برای افرادی که به زیبایی و جذابیت منزل شان اهمیت بیشتری می دهند می تواند انتخاب مناسب و ایده آلی باشد پیش ازشستشوبرای گردگیری پرده ها و زدودن گرد خاک از جاروبرقی استفاده کنید.

شما میتوانید پرده های آستردار رابه خشکشویی بسپارید پرده ها راپس ازشستشو به صورت نمدار آویزان کنیدوبه این صورت چروک های موجوددرپارچه همزمان باخشک شدن صاف میشودونیازی به اتو کشی به مدت طولانی نخواهد بود برخی همیشه گله می کند که پرده های حریرآنها پس از شستشو باماشین چروک میشود یک راه حل ساده برای این منظور استفاده ا ز پودر صابون به جای پودر لباسشوی است امتحان کنید حتماکار شما را راحت خواهدکرد در انتخاب رنگ پرده مخصوصا برای اتاق خواب باید دقت زیادی کنید، زیرا رنگ ها تاثیر زیادی در میزان آرامش فضای داخلی شما دارد، برای فضایی مانند اتاق خواب انتخاب رنگ های ملایم و آرامش بخش بسیار مناسب است.

اگر اتاق خواب شما بزرگ است و سبک کلاسیک دارد از والان استفاده کنید اما اگر اتاق خواب شما کوچک است و سبک کلاسیکی ندارد بهتر است از پرده های ساده استفاده کنید

. انواع پرده‌هایی که تقریبا تمام نور خورشید را از خود عبور می‌دهند، از پارچه‌های نازک و شفافی مانند تور و حریر دوخته می‌شوند. این نوع پرده‌ها برای اتاق خوابی مناسب خواهند بود که نورگیر نیستند، تا در طول روز از طریق آن‌ها، میزان نور کافی برای فعالیت‌های روزمره وارد محیط شود.

اما دقت کنید که با توجه به این ویژگی، آن‌ها به هیچ میزان حریم شخصیتان را حفظ نخواهند کرد و افراد دیگر از بیرون به اتاق خوابتان، دید خواهند داشت. بنابراین اگر از این پرده می‌خواهید استفاده کنید، از پرده آستری که جنس ضخیم‌تری دارد، در پشت آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید، پرده‌های ضخیم‌تری را در جلوی پرده توری یا حریر به کار ببرید تا در مواقع نیاز، جلو ورود نور به اتاق خواب را بگیرد.

 

 
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد