انواع چسب سرامیک و کاشی 

سرامیک و کاشی در بازار وجود دارد.

چسب‌ سرامیک ، از انواع ملات خشک  است که بر پایه سیمان طراحی و تولید می‌شود که با توجه به پلیمرهای زیادی که در ساخت آن به کار رفته، پس از مخلوط شدن با آب و خشک شدن، در برابر آب کاملا نفوذ ناپذیر است .

چسب‌ها برای چسباندن کاشی و سرامیک بر روی دیوارهای بتنی یا گچی استفاده می‌شود این چسب‌ها در برابر مواد نفتی، اسید و آب مقاوم هستند توجه داشته باشید که ابتدا سطح باید شاقول و تراز باشد و دیوار گچی، کاهگلی و خاکی باید قبلا با ملات سیمان اندود شده باشد.

چسب کاشی شامل مواد شیمیایی روان کننده وامولوسیون و رزین افزودنی و...می ‎ ‌باشد که برای بازسازی داخلی ساختمان از جمله کاشی‌کاری سرویس و آشپزخانه و... استفاده می‌شود.

چسب کاشی بر پایه رزین‌های امولوسیونی اکریلیکی و مواد روان کننده و غلظت دهنده معدنی و مواد جهت چسبانیدن کاشی و سرامیک بر روی سطوح مختلف بتنی و گچی و حتی کاشی‌های قدیمی و کلیه سطوح صاف انجام می‌گیرد .

از مهمترین فواید چسب ، سریع بودن و راحتی کار و مقرون به صرفه و نظافت داشتن در نصب کاشی می‌توان نام برد. مقدار مصرف به ازای هر متر مربع بستگی به نوع سطح زیر کار از لحظ صافی و همچنین شیارهای پشت کاشی حدود 4 الی 5 کیلو گرم به ازای هر متر مربع می‌باشد.

چسب کاشی، مخصوص نصب کاشی بر روی کاشی، کاشی روی سطوح سیمانی، کاشی روی سطوح گچی و نصب سنگ نما، ساخته شده بر پایه رزین‌های مصنوعی مناسب، بدون وجود مواد مضر برای پوست دست.