کاشت ریش و سبیل برای مردانی که بواسطه آسیب دیدگی و یا عدم رشد موهای صورت از داشتن ریش و سیبیل با تراکم بالا محروم هستند، انتخابی مناسب است.

البته بعضی از افراد علاقه‌ای به داشتن ریش و سبیل ندارند و معمولا آن را می‌تراشند، اما این امکان برای افرادی که می‌خواهند ریش‌های پری داشته باشند وجود دارد که با استفاده از بانک موی سایر نقاط بدن پیوند موی طبیعی برای ریش انجام داده و ریش و سبیلی پرپشت داشته باشند. پیش از کاشت ریش و سیبیل باید بدانید کاشت ریش و سبیل شباهت بسیار زیادی به کاشت موی سر دارد. با این تفاوت که در این عمل به دقت و مهارت بیشتری نیاز است. یکی از مهمترین نکات برای موفق بودن نتایج کاشت ریش و سیبیل، دقت به جهت رشد موها یا به اصطلاح زاویه خواب موها است.

در صورتی که به این موارد توجه شود، کاشت ریش و سبیل بسیار دقیق‌تر و طبیعی‌تر خواهد بود. پیش از آن که شما را با روش‌های کاشت ریش و سبیل آشنا کنیم، بهتر است چند نکته مهم را درباره این عمل بیان کنیم. پس با ما همراه باشید بهترین سن کاشت ریش و سبیل چه زمانی است؟ بسیاری از آقایان به علت اهمیتی که به موهای صورت و ریش خود می‌دهند، تمایل دارند که از کمترین سنین، حتی سنین نوجوانی، راهی موثر برای پر پشت کردن ریش خود پیدا کنند.

اصولا استفاده از روش‌های کاشت ریش و سیبیل در این سنین کاری منطقی به حساب نمی‌آید و متخصصان استفاده از روش‌های طبیعی مثل ماساژ دادن روغن زیتون یا رژیم غذایی مناسب را توصیه می‌کنند. البته در نظر داشته باشید که کاشت ریش و سبیل در سنین پایین هیچ عوارضی به دنبال نخواهد داشت اما بهتر است بیمار تا پایان زمان رشد طبیعی موها صبر کند.

بنابراین متقاضی کاشت ریش و سیبیل نباید در دوران بلوغ باشد؛ زیرا امکان رشد ریش و سبیل به صورت طبیعی همچنان وجود دارد. معمولا عنوان می‌شود که سن متقاضی کاشت ریش و سبیل باید بیش از 20 سال باشد زیرا در این سن با قطعیت می‌توان گفت که سطح هورمون‌ها به اندازه پایه‌ای رسیده و رشد طبیعی ریش‌ها به پایان رسیده است