فواید و مزایای کاشت ریش و سبیل

برای خلق تیپ های چهره ای متنوع و متفاوت در دوره های مختلف زندگی، داشتن ریش و سبیل پر پشت و خوب میتواند بسیار مفید و قابل توجه باشد.

این مسئله کاملاً به سلیقه ی فرد بستگی دارد.

داشتن موی صورت جزو جدایی ناپذیر زیبایی مردان است و کاشت مو در این ناحیه باعث می شود تا ریش و سبیل یک دست داشته باشد. می توانید طرح مورد نظر خود را برای موهای این ناحیه برگزینید و آن را بر روی صورت خود توسط پزشک تان طراحی کنید؛

اما مزایای کاشت ریش و سبیل فقط به جنبه های ظاهری و زیبایی آن مربوط نمی شود و از نظر سلامت نیز می تواند بر روی صورت تأثیر بگذارد .

وجود ریش و سبیل در ناحیه ی صورت از بیماری های پوستی مانند سرطان پوست و ایجاد آلرژی جلوگیری می کند. در افرادی که دارای زخم و اسکار بر روی صورت هستند یا دارای شکاف لب می باشند، می توان با این روش پوششی مناسب بر روی این نواحی ایجاد کرد و از کاشت ریش و سبیل چند هدف را دنبال کرد و صورت را بهبود بخشید .

عوارض کاشت ریش و سبیل با توجه به پیشرفت روش های مختلف کاشت ریش و سبیل و استفاده از ابزار جدید، عوارض خاصی که در روش های قدیمی تر بود وجود ندارد. در روش های قدیمی غیر طبیعی بودن و تراکم پایین مو، خواب نامناسب موهای صورت و عوارض بی هوشی را متقاضیان این عمل شاهد بودند؛

اما امروزه عمل جراحی بدون بی هوشی و به کمک بی حسی موضعی انجام می گیرد. به کمک ابزارهای جدید، خونریزی نیز وجود ندارد و زاویه ی رویش و خط ریش بسیار طبیعی و زیبایی ایجاد می شود که در اکثر اوقات از ریش طبیعی نیز زیباتر و پرپشت تر است .

عوارض محدود مشکلات دوره نقاهت مانند درد در ناحیه بانک مو و کاشت ریش و سیبیل، تورم صورت، بد خوابی در روزهای اول را می توان جزو عوارض متداول و بی خطر این عمل دانست که بعد از چند روز درمان می شود.

سؤالات متداول کاشت ریش و سبیل 

- آیا کاشت ریش و سبیل را می توان یک روش دائمی دانست ؟

بله با توجه به این که موهای کاشته شده از نواحی مانند پشت سر و پشت گوش برداشته می شود که حتی در ریزش موی ارثی نیز کمتر دچار آسیب می شوند، موهای مقاومی هستند و باعث ایجاد موهای دائمی بر روی صورت می شوند .

- دوره نقاحت و استراحت بعد از عمل چند روز است ؟ با توجه به این که روش های جدید اکثراً بدون بی هوشی انجام می شود و زخم خاصی ندارد، می توانید روز بعد از عمل زندگی عادی خود را از سر بگیرید . اما به دلیل وجود التهاب تا چند روز ممکن است خودتان دوست داشته باشید چند روزی را در خانه بمانید . 

– مدت زمان عمل کاشت ریش و سبیل چقدر طول می کشد؟

بر اساس این که چه سطحی از صورت در زیر عمل کاشت مو می رود، زمان می تواند متفاوت باشد. زمان کاشت بین 2 تا 10 ساعت ممکن است تغییر کند . 

– رشد موهای کاشته شده در صورت به چه صورت است ؟ موهایی که برای پیوند ریش و سبیل استفاده می شود معمولاً از ناحیه ی پشت سر گرفته می شود. رشد این موها نیز مانند موهای سر است .

در ماه های اول به علت ریزش موی کاشته شده ممکن است کمی رشد دچار اختلال شود ولی از ماه سوم تا چهارم به بعد یک ریش طبیعی با رشدی استاندارد خواهید داشت و می توانید بگذارید بلند شود .