خانم های خانه دار معمولا به نظافت منزل خیلی اهمیت می دهند.

از جمله ی مواردی که برای آنها بسیار حائز اهمیت است، تمیز بودن فرش خانه می باشد. حال تجسم کنید فرزند کوچک در خانه دارید، در این شرایط هیچ چیزی مثل کثیف کردن فرش توسط او، شما را آزار نمی دهد.

اما اگر یک روفرشی کشدار مناسب و باکیفیت داشته باشید، دیگر نگران این موضوع نخواهید بود و خیالتان راحت است که اگر کثیف شود، روفرشی به راحتی شسته خواهد شد.

به عبارت دیگر، می توان گفت، روفرشی یکی از وسایلی است که خانم ها نباید از خرید آن غافل شوند. در حال حاضر تنوع روفرشی ها بسیار بالا رفته و تولیدکنندگان در طرح های مختلف و زیبا، اقدام به تولید آنها کرده اند. پس اگر قصد خرید روفرشی را دارید، با لیست بیست همراه باشید تا نکاتی را که حین خرید این وسیله باید بدانید را به شما معرفی کنیم.

انواع روفرشی:

روفرشی کشدار ابریشم: از ویژگی های این مدل می توان نازک بودن، قابلیت شست و شوی راحت، کم وزن بودن و… را نام برد. تنها عیب آن ها این است که از روی فرش لیز می خورند و خیلی سریع ظاهرشان به هم می ریزد.

روفرشی کشدار مخمل ابریشم: ویژگی های آن عبارتند از: نرم بودن به دلیل وجود مخمل در آن، وزن بالایی دارند و روی فرش لیز نمی خورند، داشتن طرح های زیبا و جذاب.

روفرشی کشدار مخمل: روفرشی های معمول موجود در بازار همین نوع است که ترکیبی از نخ مخمل و نخ معمولی می باشد. روفرشی دوشانل: جنس آن همانند روفرشی مخمل است، منتهی نخ های به کار رفته در آن هر دو مخمل می باشد و ترکیبی از مخمل و نخ معمولی نیست.

همین ویژگی آنها را سنگین تر کرده است‌. روفرشی زرکدار: این مدل هم همان روفرشی مخمل است، اما یکی از نخ های به کار رفته در آن نخ زرک می باشد.

روفر شی کشدار ترک: جنس آن از مخمل ترک می باشد. از روی فرش لیز نمی خورد، تنها عیبی که دارد نازک بودن آن وقیمت بالایی است که دارد.

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید روفرشی لازم است بدانید: توجه به بودجه: به این معنا که چه مقدار برای خرید این وسیله می خواهید خرج کنید. معمولا قیمت روفرشی ها از ارزان شروع می شود تا گران، و شما عزیزان می توانید متناسب با بودجه و سلیقه خود مدل مدنظرتان را خریداری کنید.

البته فراموش نکنید، قیمت روفرشی نسبت به قیمت فرش بسیار پایین تر خواهد بود. توجه به سایز فرش: قبل از خرید روفرشی باید اندازه فرشی که قرار است روفرشی را بر روی آن بیندازید، مدنظر قرار دهید. سایز فرش ها چند نمونه است: ۳ متری، ۶ متری، ۹ متری، ۱۲ متری.

بر این اساس سایز روفرشی ها هم به ترتیب به همین شکل خواهد بود. جنس روفرشی: نخ به کار رفته در روفرشی ها از جنس پلی استر می باشد.

پلی استرها از کیفیت خیلی عالی برخوردار هستند و اصلا تغییر رنگ نمی دهند.

شست و شوی روفرشی کشدار: اگر قصد شست و شوی روفرشی کشدار را دارید، حتما آن را با شامپو فرش بشویید، سعی کنید دمای آب هم ۴۰ درجه باشد. هنگام شست و شو هم از وسایل زبر و تیز استفاده نکنید. توجه به نقش و طرح روفرشی: هنگام خرید روفرشی، سعی کنید طرح و نقش زیبایی را انتخاب نمایید.

امروزه روفرشی هایی با طرح گلیم وارد بازار شده است و زیبایی خانه شما را دوچندان خواهد کرد. خرید روفرشی با کیفیت: اگر طرفدار خرید کالای ایرانی هستید، روفرشی یزد به لحاظ کیفیت، نوع جنس و زیبایی انتخاب بسیار خوبی است. اگر هم به خرید کالای خارجی تمایل دارید، روفرشی های ترک دارای کیفیت بسیار خوبی می باشند.

توجه به سالم بودن روفرشی: هنگام خرید روفرشی از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید تا مبادا این وسیله دچار پارگی یا پوسیدگی شده باشد. تا اینجا با چند نکته درباره انتخاب و خرید روفرشی مناسب آشنا شدیم. در ادامه لیستی از ۲۵ روفرشی ارزان، باکیفیت و محبوب در بازار ایران را برای شما آماده کرده‌ایم.