انتخاب جنس یک پرده تاثیر مستقیمی با سبک دکوراسیون شما و میزان محرمیت فضای شما دارد.

به طور مثال اگر پنجره ی اتاق خواب شما به نحوه ی است که از بیرون خانه دید به داخل وجود دارد پس پرده ی حریر برای فضای شما چندان مناسب نمی باشد و در صورت انتخاب بهتر است از نوع ترکیبی آن با سایر پارچه ها استفاده نمایید تا بتوانید میزان دید را به راحتی کنترل نمایید.

برای تهیه طرح های مناسب پرده اتاق خواب فانتزی  توجه به طرح و جنس پارچه بیشترین اهمیت را دارد. پرده های فانتزی برای افرادی که به زیبایی و جذابیت منزل شان اهمیت بیشتری می دهند می تواند انتخاب مناسب و ایده آلی باشد پیش ازشستشوبرای گردگیری پرده ها و زدودن گرد خاک از جاروبرقی استفاده کنید.

شما میتوانید پرده های آستردار رابه خشکشویی بسپارید پرده ها راپس ازشستشو به صورت نمدار آویزان کنیدوبه این صورت چروک های موجوددرپارچه همزمان باخشک شدن صاف میشودونیازی به اتو کشی به مدت طولانی نخواهد بود برخی همیشه گله می کند که پرده های حریرآنها پس از شستشو باماشین چروک میشود یک راه حل ساده برای این منظور استفاده ا ز پودر صابون به جای پودر لباسشوی است امتحان کنید حتماکار شما را راحت خواهدکرد در انتخاب رنگ پرده مخصوصا برای اتاق خواب باید دقت زیادی کنید، زیرا رنگ ها تاثیر زیادی در میزان آرامش فضای داخلی شما دارد، برای فضایی مانند اتاق خواب انتخاب رنگ های ملایم و آرامش بخش بسیار مناسب است.

اگر اتاق خواب شما بزرگ است و سبک کلاسیک دارد از والان استفاده کنید اما اگر اتاق خواب شما کوچک است و سبک کلاسیکی ندارد بهتر است از پرده های ساده استفاده کنید

. انواع پرده‌هایی که تقریبا تمام نور خورشید را از خود عبور می‌دهند، از پارچه‌های نازک و شفافی مانند تور و حریر دوخته می‌شوند. این نوع پرده‌ها برای اتاق خوابی مناسب خواهند بود که نورگیر نیستند، تا در طول روز از طریق آن‌ها، میزان نور کافی برای فعالیت‌های روزمره وارد محیط شود.

اما دقت کنید که با توجه به این ویژگی، آن‌ها به هیچ میزان حریم شخصیتان را حفظ نخواهند کرد و افراد دیگر از بیرون به اتاق خوابتان، دید خواهند داشت. بنابراین اگر از این پرده می‌خواهید استفاده کنید، از پرده آستری که جنس ضخیم‌تری دارد، در پشت آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید، پرده‌های ضخیم‌تری را در جلوی پرده توری یا حریر به کار ببرید تا در مواقع نیاز، جلو ورود نور به اتاق خواب را بگیرد.