قالیچه آشپز خانه در چیدمان دکوراسیون آشپزخانه خریدن یا نخریدن قالیچه ماشینی سلیقه ای است اما قالیچه برای اشپزخانه اجباری نیست . بخاطر همین فقط برخی افراد تصمیم می گیرند که در اشپزخانه از قالیچه یا گلیم قالیچه استفاده کنند .

انداختن قالیچه در آشپزخانه باعث زیباتر شدن آن مکان می شود لذا حتما در انتخاب رنگ بندی دقت کنید که به دکوراسیون اشپزخانه مرتبط باشد ویژگی های قالیچه آشپزخانه با توجه به آنکه اشپزخانه فضایی است که مدام با غذا سر و کار دارید و احتمال کثیف شدن آن بسیار بالاست ، بهتر است قالیچهی را برگزینید که شستشوی آن آسان باشد و وزن سبکی داشته باشد تا حمل و نقل آن به راحتی صورت گیرد .

علاوه بر این جنس مرغوب و باکیفیتی داشته باشد تا با شستشوی مداوم زیبایی خود را از دست ندهد .

بهتر است قالیچهی که برای اشپزخانه انتخاب می کنید قالیچه ماشینی ارزان قیمت باشد تا اگر بر اثر شستشوی زیاد یا سوختگی از بین رفت ، قالیچهی دیگر تهیه کرد .

از دیگر موارد مهم در انتخاب قالیچه اشپزخانه ، رنگ قالیچه ماشینی است که بهتر است از رنگ های روشن استفاده نگردد تا نیاز به شستشوی آن کمتر شود . برای انتخاب قالیچه حتما به سبک چیدمان منزل و آشپزخانه دقت کنید زیرا هیچ وقت قالیچه های اصیل با اشپزخانه هایی که سبک مدرنیته دارند هم خوانی نداشته و این عدم تناسب باعث می شود فضا زیبا به نظر نرسد .

قالیچه ماشینی ای تهیه کنید که رطوبت کمتری جذب کند زیرا رطوبت باعث پوسیدگی و از بین رفتن قالیچه می شود ابعاد مناسب قالیچه آشپزخانه هنگام خرید قالیچه ماشینی آشپزخانه حتما به ابعاد قالیچه دقت کنید . قالیچهی که برای این مکان انتخاب می شود نباید خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد . اگر اشپزخانه مستطیلی دارید از قالیچه های باریک تهیه کنید . در صورتی که در اشپزخانه تان از میز ناهارخوری استفاده کرده اید بایستی ابعاد قالیچهی که زیر میز ناهار خوری قرار گرفته زیر کل صندلی ها را بپوشاند .