تاریخچه پراید

طراحی اولیه پراید در شرکت مزدا ژاپن صورت گرفت.

در سال های 1986 تا 1993 نسل اول این خودرو در ژاپن با نام مزدا 121 و در آمریکای شمالی به نام فورد در شرکت فورداستیوا صورت گرفت. بعد از مدتی تولید پراید در کره جنوبی شروع شد و کمپانی کیاموتورز در کره جنوبی سازنده آن بود به مدل FS و DM یا مدل سدان(بتا) معروف شده بود.

از سال 1987 تا 2000 این خودرو در شرکت کیا موتورز کره جنوبی با نام کیا پراید مونتاژ شد و در سال 2001 خط تولید آن به شرکت سایپا فروخته شد.

در سال 1372 شرکت سایپا ساخت این خودرو را در ایران آغاز کرد. در این چند سال مدل های مختلفی از پراید در کشورمان تولید شده.

با حمایت و مشارکت قطعه سازان بخش خصوصی و ایجاد زنجیره ای از قطعه سازان شرکت سایپا، پراید با نام های نسیم (هاچ بک)، صبا(سدان) ، سایپا 111، سایپا 131، سایپا 132، سایپا 141 و سایپا 151 در ایران تولید شد. این خودرو، اکنون بعد از پیکان، جز خودروهای قدیمی است که هنوز تولیدش متوقف نشده.

قطعات یدکی پراید

فروش قطعات یدکی، اسپورت و تزئینی، سیستم صوتی، گلگیر و ضربه گیر و تمامی قطعات خانواده پراید(صبا، هاچ بک، 111،  131، صندوق دار، پراید وانت و...) و پراید نیمه انژکتور به صورت عمده و جزئی و ارسال به سراسر نقاط ایران.توسط فروشگاهای اینترنتی که در حال حاظر هستند انجام می شود.

لوازم یدکی پراید

111 فروشگاهای آنلاین  لوازم و تجهیزات یدکی (گیربکس، چراغ جلو و عقب، پلوس و..) و قطعات بدنه، جلوبندی و اسپرت پراید 111 با بهترین کیفیت، نازل ترین قیمت و ارسال فوری درب منزل. را انجام می دهند..

لوازم یدکی پراید

 توزیع قطعات یدکی پراید 131 و 132 – شلگیر، ایربگ، کاپوت، سپر جلو و عقب، تمامی قطعات اسپرت، تزئینی و قطعات مربوط به این خودروی ژاپنی با بهترین قیمت و به ضمانت اورجینال بودن اجناس همراه با مشاور فنی رایگان در اکثر فروشگاهای انلاین قطعات خودرو انجام می شود.

لوازم یدکی پراید نیمه انژکتور فروش دلکو، سوزن انژکتور، استپر موتور، مگنت و سایر قطعات یدکی پراید نیمه انژکتوری. تمامی قطعات به صورت نو و دست دوم و با ضمانت موجود می باشند و می توانید به صورت آنلاین سفارش دهید. لوازم یدکی پراید 141 خرید اینترنتی انواع لوازم یدکی از جمله جلو پنجره، قاب فرمان، داشبرد کامل، رودری، چراغ عقب ، جلو پنجره اسپرت، قاب بلندگو و تمامی قطعات و لوازم اسپرت پراید 141 با تضمین و بهترین قیمت.