پارافریز مقاله چیست؟

اگر بخواهید یک محتوای یونیک و با کیفیت تولید کنید باید تغییراتی را در قالب و ساختار مقاله اعمال کنید در واقع پارافریز مقاله هم همین کار را انجام می دهد.

قطعا شما هم تمایلی به خواندن مطالب تکراری ندارید و هیچ وقت در دو روزنامه یا دو محیط مجزا یک مطلب مشابه و یکنواخت را دنبال نمی کنید.

به طور معمول هیچ روزنامه ی معتبری اقدام به چاپ و نشر مطالب تکراری نمی کند و مطالب ناب و با کیفیت نظر بیننده را بیشتر جلب می کند.

مقالاتی که از مطالب سایر سایت ها به صورت کپی استفاده کنند و بخواهند در مجلات معتبر داخلی و خارجی مقاله را چاپ کنند داوران متوجه ناب نبودن محتوا خواهند شد و آن را ریجکت می کنند. اگر بخواهید بازنویسی مقاله در مجلات معتبر و دانشگاه ها تایید شود حتما باید در متن آن از ایده های ناب و جدید استفاده شده باشد و نویسنده شخصا مطالب را گردآوری کند.

تمام این مسائل و رعایت آن ها برای گرد آورندگان مقالات ضروری است چون کپی برداری باعث ریجکت می شود. نحوه انجام پارافریز برای انجام پارافریز لازم است چندین مرحله را قدم به قدم پیش ببرید تا محتوای شما از همه لحاظ استاندارد شود. در زیر به این مراحل اشاره می کنیم.

مقاله ای که می خواهید پارافریز را بر روی آن انجام دهید را چند بار مطالعه کنید تا کاملا مفهوم متن را متوجه شوید. قسمت های مهمی از متن را که مورد نیازتان است یادداشت کنید. در واقع از مقاله نکته برداری کنید. زمانی که کاملا مفهوم متن را دریافتید می توانید شروع به نوشتن کنید در این مرحله اصلا به متن نگاه کنید.

بعد از نوشتن کامل مقاله آن را با متن اصلی مقایسه کنید و اگر متوجه تشابه زیاد دو متن با هم شدید حتما آن دوباره ویرایش کنید. اگر متن نیاز به اصلاحات داشته باشد آن را انجام دهید در برخی موارد ممکن است نتوانید تمام جملات را تغییر دهید. تمام منابعی که برای پارافریز متون از آن استفاده می کنید را در پایان مقاله درج کنید.

هدف از انجام پارافریز مقاله چیست؟

هدف از پارافریز مقاله در درجه ی اول جلوگیری از سرقت ادبی است.

برای انتشار مقالات ISI نمی توان از مطالب سایت های دیگر و مقالات دیگر استفاده کرد و محتوا باید کاملا یونیک و نو باشد.

برای اینکه اعتبار علمی مقاله تایید شود باید از نرم افزارهای تخصصی خاصی که بدین منظور طراحی شده اند استفاده کرد و اگر شباهت مقاله زیاد باشد جز سرقت ادبی محسوب می شود و برای رفع این شباهت دانشجویان می تواند خود شخصا پارافریز متن مقاله را انجام دهند و یا اینکه از مجموعه هایی که این کار را انجام دهند کمک بگیرند.